Dienstmededeling

            

Bij bloggers die gebruik maken van bovenstaande platforms kan ik al een poos niet meer reageren.
Hun reCAPTCHA-verificatie (“Bewijs dat u geen robot bent”) laat me niet toe om, na het invullen van mijn persoonlijke gegevens, de correcte afbeelding(en) te selecteren. Dat laatste lijkt me overigens een toegevoegde gadget; voordien werd me daar nooit om gevraagd.

Zodoende, beste Blogger- of Blogspotschrijver, zult u tot nader order verstoken blijven van mijn comments. Het is allerminst kwade wil mijnentwege, wel integendeel.

  1. ludo Rutten

    Het staat er buiten onze wil, ik heb alle drempels weggelaten en uitgevinkt, toch plaatst Blogger dit uit eigen initiatief. Ik vermoed dat ze zo willen dat je een profiel aanmaakt, iets dat ik trouwens ook heb moeten doen bij WordPress. Hier moet ik als Blogger ook eerst inloggen met naam en wachtwoord.

    Liked by 1 persoon

    • Menck

      Dat is inderdaad een mogelijke verklaring, Ludo. Toch zijn de afbeeldingen in vakjes die je moet aanvinken iets nieuws. Voorheen werd ik er nooit mee geconfronteerd en kon ik perfect inloggen.
      Een Blogger-profiel aanmaken: graag. Maar hoe doe ik dat? Ik vind op de site enkel de mogelijkheid om een nieuw blog te starten.

      Like

      • Stef Den Flater

        Vermoedelijk moet je een account aanmaken bij Google. Dat kan Google mail zijn. Google plus vermoedelijk ook al is die variant van Facebook eigenlijk bij niemand bepaald populair. Ik volg nog weinig blogs bij blogger en geef er ook nog zelden commentaar. Ook omdat ik er meer en meer problemen heb om in te loggen. Wat betreft klantvriendelijkheid kunnen ze daar nog wat leren.

        Like

          • Stef Den Flater

            Het was blijkbaar heel lang geleden dat ik nog commentaar plaatste op een Blogger blog. Het lukt me dus ook niet meer. Ze willen bij Google misschien af van Blogger en maken ze het mensen gewoon onmogelijk om nog commentaar te plaatsen? Blogger was al langer een zorgekindje v

            Like

            • Stef Den Flater

              Oesje. Wat heb ik hier nu uitgespookt?
              Wat ik nog kwijt wilde: Blogger was al langer het zorgenkindje van Google en dat is nu nog meer zo blijkbaar. Ze weten niet goed wat mee te doen en ze willen ook niet voldoende middelen besteden om het nog vlot te laten werken. Google is een vreemd bedrijf: bedrijven opkopen en ze dan laten verkommeren. De sofware van NIK is nog zo’n voorbeeld: voor veel geld kopen, dan gratis op het net zwieren en uiteindelijk niet meer ondersteunen. Zo zijn we eigenlijk voor veel dingen beter af zonder Google.

              Like

  2. lefabuleuxjardin

    Ook dikwijls problemen met het registreren van commentaren in blogger, maar de laatste tijd heb ik weinig commentaar of krijg ik automatisch een oud blogger profiel en ben ik gewoonweg te lui om iets eraan te veranderen

    Like

  3. djaktief

    Hi Menck,

    Om die redenen heb ik ook profielen bij Blogger en Tumblr. Als je dat hebt kun je kiezen onder welk profiel je reageert. Het hoeft dan niet eens Blogger te zijn. Als je dan voor Google kiest wordt automatisch naar je WordPress gelinkt. Op je Bloggerprofiel kun je nog wat reclame maken voor jezelf.

    Technisch weet ik er niks van maar praktisch wel.

    Groetjes,

    Dorothé

    Like

      • djaktief

        Net nog even gegoogeld. Het schijnt aan Chrome te liggen. Probeer eens met een andere browser. En evt. Andere instellingen voor cookies. Nu geen tijd om er verder op in te gaan.

        Groetjes,

        Dorothé

        Like

          • djaktief

            Ik had je nog een reactie gegeven maar die staat er niet bij. Misschien in je spam? Misschien dat je daar iets mee kan. Ik ben geen deskundige maar probeer allerlei dingen uit. Ik gebruik daar ook vaak een ander mailaccount voor en maak dan een account bij iets aan. Als het dan niet werkt of bevalt dan hef ik het account op.

            Like

  4. zem

    Ik heb naast een Blog bij Blogpost ook een profiel bij WordPress ( met een slapende, gesloten blog).
    Je zou wellicht een profiel bij Blogspot kunnen aanmaken alsof je een blog start, en die blog meteen privé maken en er verder niets mee doen.
    Is natuurlijk belachelijk, dat Blogger zo streng is bij het toelaten van reacties ( wellicht om spammers te weren).
    Ik heb ook wel eens overwogen om naar WordPress over te stappen.
    Heb jij daar trouwens een gratis of een betaalde blog?

    Like

  5. liebest

    Je kan de verkeersborden er niet uithalen ? 🙂 nee ge hebt gelijk. Ik lees op mijn gsm met feedly… en dan neem ik meestal als id naam/url .. voor dat ene platform door jou vermeld.. moet ik al enige weken speciaal de grote machine aanzetten.. wa ik ook doe op gsm. Tlukt me niet.

    Like

    • Menck

      Na het aanvinken van bijvoorbeeld de verkeersborden, schotelt Blogger me een volgende opdracht voor: ‘Selecteer alle bomen’. Nadat ik ook dat had gedaan, kwam Blogger vervolgens op de proppen met ‘Selecteer alle vakjes waarin een straat voorkomt’. Enzovoort, enzovoort.
      Met alle Chinezen, maar niet met den dezen.

      Like

Geef een reactie

