Zegen: zon na regen

Vanavond struinde ik, mijn camera in de aanslag, een poos door de zonovergoten tuin. Na een dag vol miezerige regen was deze plotse ommekeer een meer dan welkome afwisseling.
Omdat een logje niet altijd uit heelder lappen tekst moet bestaan – en al zeker niet nu deze stek nog immer in zomermodus verkeert – schotel ik u hieronder zonder al te veel woorden de vruchten mijner lens voor.

Wandelt u even mee?
Na afloop trakteer ik u op een hartige koffie met een koekje. Beloofd.


Wisteria sinensis | Blauweregen


Clematis verovert boom (1)


Oeverzone van de amfibiepoel


Acanthus mollis onder bloesemsneeuw


Polygonum odoratum | Salomonszegel


De dans der volle (hosta)potten


Camassia cusickii | Prairielelie


Erysimum ‘Bowles Mauve’ | Steenraket of Muurbloem


Clematis verovert boom (2)


Choisya ternata | Glansmispel


Iris hollandica ‘Blue Magic’


Blauweregen langsheen het zuiderterras (1)


Blauweregen langsheen het zuiderterras (2)


Iris pseudacoris variegata | Gele lis in een oud eiken tonnetje


We love privacy


Akelei


Euphorbia martinii | Wolfsmelk


Ontluikend varenblad


Alliums zijn geliefkoosde hommelplanten


Onze woning raakt langzaamaan ‘ingeklimopt’


Hekkensluiter: Chatblis op de vogeldrinkpaal


[ Foto’s: Menck ]

O ja, belofte maakt schuld. Alstublieft:

 

  1. Kakel

    Groene weelde, dat is het eerste wat in me opkomt, maar dat doet je tuin geen recht.
    Die blauwe regen, weergaloos! Maar ook de clematissen die de bomen overnemen. De hosta’s in potten zijn mooi. Voor het eerst dat ik zo’n groep bij elkaar zie. Wij hebben ook allium voor de hommels. Ontluikende varens weten me elk jaar te bekoren. Als opgerolde rupsen komen ze boven de grond.
    Wat een schitterende tuin!

    Liked by 1 persoon

  2. zem

    Schitterend, deze foto’s.
    En zo romantisch, het half begroeide huis.
    Ik heb genoten van deze rondwandeling en ga nu van je koffie genieten met het koekje.

    Like

  3. Heidi

    Prachtig. Ik realiseer me dat ik vandaag naar veel dezelfde dingen keek in onze eigen tuin 🙂
    Alleen die Wisteria, da’s een zielig ding nu: bevroren, en tot op heden geen spoortje nieuw blad.

    Like

  4. beaunino

    O Menck, wat mooi. En zo verzorgd. Leuk dat ik veel planten inmiddels herkende. Vroeger had ik er echt de ballen verstand van. Ik zal ook weer eens een tuinblogje maken. Groetjes, Narda

    Like

Geef een reactie

