Volle maan

.

.
Boven het veld verschijnt de volle maan
boven de stad ziet iedereen haar staan
het is volle maan je voelt het overal
katten en honden wisten het al
wie kan er nou gaan slapen?

’t Is volle maan ik voel me zo klein
alles verdampt in zilveren schijn
en ik vergeet mijn huis en mijn naam
want alle mensen roep ik aan
wie kan er nou gaan slapen?

Iedereen gaat voor het open venster staan
iedereen zegt “dat is de mooiste maan
die ik in heel mijn leven heb gezien
was het een kaas, we beten erin”
wie kan er nou gaan slapen?

– vrij naar Wannes Van de Velde


[ Foto: Menck | Dit schrijfsel kadert in de Zomermodus van deze blog. ]
  1. Hilde

    En rechts van de maan zie je een heldere vlek, dat is de planeet Jupiter. Die kan je dus met het blote oog zien.
    Ik wist dat zelf ook niet, maar mijn dochter die dat studeert wees me daarop.

    Liked by 1 persoon

  2. Affodil

    Hele mooie foto en de tekst mag er ook zijn. En inderdaad: wie kan er nu gaan slapen? Ik niet. De nachten rond volle maan worden door mij doorwaakt. Niet vrijwillig, maar wie kan er nu bij zoiets moois gaan slapen?

    Like

Geef een reactie

