In the blink of an eye

Fuck, zeg. Het is allesbehalve een zegen om ineens opgebeld te worden met de melding dat je vader aan het balanceren is geweest op de dunne lijn tussen hemel en aarde naar aanleiding van een zwaar hartinfarct en dat er quasi meteen een stent werd geplaatst in zijn kransslagader.
Eén stent zal niet volstaan, bleek alras. Doch een tweede exemplaar aanbrengen, zal pas volgende maand kunnen geschieden. Die stent zal zich namelijk vlak naast de eerste situeren. Zulks al meteen executeren, is naar verluidt te tricky.
Op zijn stervensrand heeft mijn vader in een ellendig lange zee van pijn en dientengevolge quasi stemloos mijn zus gebeld, zij vervolgens de hulpdiensten en tevens vaders buurvrouw – die sinds jaren zijn huissleutel in duplo heeft – om alvast de voordeur te openen voor de MUG. If not, dan was was het een finale Schluß geworden en was ik nu ouderloos.
Het doet wat met een mens, zeg ik u.

    • Menck

      Mijn vader is, aldus de artsen, door het oog van een naald gekropen. Momenteel recupereert hij in een eenpersoonskamer na zijn operatie. Zijn toestand evolueert gunstig.
      Merci voor je meelevende reactie!

      Like

    • Menck

      Gelukkig heeft mijn vader zijn telefoon altijd op zijn nachtkastje liggen. Ik mag er niet aan denken wat er zou gebeurd zijn indien dit die nacht niet zo was geweest. (Het ouderlijke huis is er eentje met heel veel trappen. Die zouden een onoverkomelijk obstakel hebben gevormd.)

      Like

  1. Mrs. Brubeck

    Ze kunnen wat Menck, en ik ben ervan overtuigd dat ze je vader gaan kunnen helpen! Het zal zeker wat met je doen, je wordt met je neus op de feiten gedrukt op een brute manier en wat als…? Daar moet je voorbij kijken, vooruit kijken, trust me.
    Ik stuur je sterkte en een virtuele hug en duim mee voor een spoedig herstel!

    Like

    • Menck

      Zijn tegenwoordigheid van geest, ondanks de penibele toestand waarin hij zich bevond, en de ultrasnelle interventie zijn zijn redding geweest. Nu maar duimen dat alles gunstig blijft evolueren.
      Merci voor de hug en de warme woorden!

      Liked by 1 persoon

  2. Kakel

    Ach Menck, dan is de rest van het leven relatief…
    Ik wens je moed en vertrouwen en je vader heel, heel veel beterschap en sterkte voor het plaatsen van de volgende stent.
    Warme groet

    Like

    • Menck

      Dank je, Kakeltje. Ik ben net terug van het ziekenhuis en opgelucht dat pa’s herstel gunstig evolueert. Na de volgende stent zou hij, aldus de artsen, zich beter moeten voelen dan ooit.

      Like

Geef een reactie

