Ziet Em Duun

Rap in het West-Vlaams en Antwerps bestond al. Met ‘Ziet Em Duun’ van Van Echelpoel is nu het Kempens aan de beurt. En hoe!
Sinds vrijdag kan je op Facebook en YouTube ‘Ziet Em Duun’ bewonderen, de hilarische muziekclip en de debuutsingle van Van Echelpoel. Het gaat om een stampend elektro-rapnummer in het Desselse dialect. Geestelijke vaders van het project zijn tatoeëerder-muzikant Tijs Vanneste en muziekproducer Yves Gaillard en hun alter ego’s Jef en Yves Van Echelpoel.
Het nummer, dat ik leerde kennen tijdens Music for Life (alwaar het in de top vijf van meest aangevraagde platen staat), bevindt zich intussen bovenaan de ‘Viral 50’ van Spotify.

Kortom: volume op tien en shaken maar. ’t Kan niet altijd Mariah Carey zijn met Kerst, nietwaar?

 

En voor wie niet meteen into MNM is, bestaat er ook een StuBru-versie:

 

O ja: wie al een korte teaser van de officiële videoclip wil bekijken, kan hier terecht.
De tekst vindt u dan weer hier.

  1. Kakel

    Ik dacht redelijk goed Vlaams te kunnen verstaan maar dit gaat me veel te rap. Vandaar de vertaling natuurlijk (-:
    Fijne kerstdagen! Voor jou en allen die je dierbaar zijn.
    Warme groet ♥

    Like

  2. djaktief

    Mijn computer heeft heeft geluid maar de tekst is veelbelovend.

    Ik vermoed dat jij luchtgitaar staat te spelen op “Lot ze ma denke wa ze wille al die manne oan de kaant die ston te loeren no main moves”

    Groetjes,

    Dorothé

    Like

  3. Liese

    Ik ben zo’n partypooper die het music for lifegebeuren aan me liet voorbijgaan, al die melige jolly good dinges, ik ga het nummer wel eens op mijn playlist zetten, dat nu weer wel…

    Like

Geef een reactie

