Ho, ho, huh?

Thans weet ik het wel zeker, beste lezer: wat over de Kerstman wordt verteld, is zo onwaar als de pest. Want hey, ik mocht hem gisteren live ontmoeten in Torhout. En wat ik daar zag, heeft me diep teleurgesteld.

Neem nou Rudolph, dat immer veel te gezwinde rendier waardoor de Kerstman gedurig ‘Ho Ho Ho!’ dient te roepen. Welaan dan, Rudolph is één vette leugen. Of beter: Rudolph is een roestige bestelwagen. No kidding. Want gisteren kwam Kerstmans met veel luister en vertoon uit een witte Mercedes Vito gekropen in plaats van uit een arrenslee. Hij riep ook slechts één keertje ‘Ho!’. Dat was toen de linkervoet van zijn chauffeur – ja, hij heeft een chauffeur, stel het u voor! – per ongeluk van de koppeling gleed en zijn vehikel daardoor met een venijnige ruk voorwaarts schoot en prompt stilviel. Hierbij kwam Kerstmans welhaast op zijn bebaarde smikkel terecht. Als ik me niet vergis, hoorde ik hem binnensmonds godverdommen, doch daar durf ik niet echt een eed op te doen.

Laat ik meteen maar een tweede stelling ontkrachten die ons al decennialang wordt ingelepeld: Kerstmans is géén gezellige dikkerd. Bijlange niet. Kerstmans is lang, mager en bovendien behoorlijk slungelachtig. Hij mag dan wel een diepe en quasi onverstaanbare stem hebben, de klanken die hij uitstootte vond ik toch verdacht West-Vlaams klinken. En dat voor de commerciële afgezant van een Amerikaanse frisdrankengigant! U begrijpt dat ik hierdoor een wijl van mijn warme chocomelk was.

Maar wat u ongetwijfeld totaal niet bevroedde, is dat Kerstmans een lief heeft. Echtig en techtig waar. Bovendien is die lelieblanke deerne ook nog ’s goed voorzien van poten en oren en al.
Dat Kerstmans als witharige valt op blondines begrijp ik nog enigszins, maar dat de aloude rakker er een vriendinnetje op nahoudt dat ik hooguit twintig schat, gaat mijn pet ver te boven. Net zoals hij haar, voor de ogen van vele tientallen onschuldige bengeltjes, pardoes een tong draaide. Ongezien, zoiets!

U zult begrijpen dat Kerstmans wat mij betreft serieus van zijn voetstuk is gevallen. Meer nog: ik durf bij deze stellig te beweren dat mijn geloof in deze ooit zo mythische creatuur een irreparabele deuk heeft gekregen. Dat heb ik hem overigens, van man tot kerstman, eens stevig ingepeperd. Waarna hij in luid lachen uitbarstte. Een lach waarin ik een overduidelijke ‘Ho ho ho!’ hoorde.

Zou hij dan misschien toch…?


De twee flauwe fakers flankeerden fluks mijn madam voor de foto.

[ Foto: Menck ]

  1. zem

    Sinterklaas heeft zijn Piet, maar ik wist niet dat de Kerstman een vrouwelijke assistente heeft.
    Het is overigens volledig terecht dat de ware assistente van de Kerstmenck in het midden staat!
    Hartelijke groet van Zem.

    Like

  2. Kakel

    Had je nou maar naar Finland gegaan dan had je daar de echte kunnen zien! Maar dan had je niet zo’n schone foto gemaakt van uwe madam tussen flauwe fakers (-: Kostelijk verhaal weer!

    Like

Geef een reactie

