Facelift

Hoe ik een brede glimlach op het gezicht van mijn ouwe tover?
Met een likje verf, zo blijkt.

De letsels waren al jaren legio.
De tand des tijds kent weinig genade, ziet u.
Doch heden heerst weer de glans van oudsher.

[ Foto’s: Menck W. | garagepoort van de ouderlijke woning, d.d. 1964 ]

  1. Eilish

    Dat zou zomaar de garagepoort van mijn ouderlijk huis kunnen zijn.
    Die generatie had nog tijd om twee delen apart te openen (grendel in de grond?), Niets geen motor, men had nog spieren…
    Schoon werk man, ik begrijp het contentement van je vader helemaal.

    Like

  2. Affodil

    Zwijg me efkes van verf! De hele binnenkant van het huis moet er op ’t ogenblik aan geloven: deurlijsten, muren, àlles! En vermits Manlief na een halfuur al door de knieën gaat (letterlijk) van de pijn, kunt ge al bedenken wie er met verf mag “spelen”, he. Halfweg maar efkes vakantie aan het nemen want na een “muisarm” en een “tenniselleboog” is er nu precies een “schildersschouder” in de maak.

    Like

Geef een reactie

