Van toen & nu: An Emotional Fish

Op het sterfbed van de eighties werd An Emotional Fish geboren, een alternatieve rockband uit Dublin. Aanvankelijk trok vooral de aparte naam van de groep mijn aandacht, maar op het moment dat het illustere kwartet Celebrate op de markt bracht – we schrijven eind 1989 – wisten ze me resoluut over de streep te trekken.
Celebrate stond welhaast lijnrecht op de New Wavemuziek waar ik al jaren mee dweepte, maar de single was tevens een verademing van jewelste: er was ook coole muziek die niet aardedonker klonk. Vanaf dat moment sloot ik de onvervalste stampende rock, een kind dat ik veel te lang had genegeerd, weer liefdevol in mijn armen.

Van dit Ierse viertal schafte ik me twee Lp’s aan: An Emotional Fish en Celebration Live. Daarna verdween de band, het thuisland daargelaten, in de anonimiteit. Oh, sweet memories.

Maar! Zouden deze rockers, ruim vijfentwintig jaar na hun eerste hit, live nog steeds brokken maken?
Yep, they do.
En hoe!

HET PRILLE BEGIN:

 

HEDEN:

  1. tinyblogt

    Aaaah! De naam zei me niks. Ik dacht aan Fish, de zanger destijds van Marillion, maar dit is iets totaal anders. Ik ken het nummer natuurlijk, maar wellicht is van net nà mijn radioperiode en ik was toen minder goed ‘mee’ met alle bands en nummers. Beire nummer!

    Like

Geef een reactie

