37°2 le matin

Uit de Grote Oude Doos, waarin ik tal van parafernalia bewaar, diepte ik afgelopen weekend onderstaande bedaagde dia op. Het verweerde beeld inscannen teneinde het te digitaliseren, had best wat voeten in de aarde.

De foto werd destijds, 25 (!) jaar geleden, genomen met een analoog flutcameraatje door mijn toenmalige gezellin. In die dagen werden filmrolletjes bij voorkeur omgeturnd tot dia’s. Na afloop van de vakantie werden vervolgens “dia-avonden” georganiseerd om familie en vrienden te laten delen in de vakantievreugde. Anno 2016 heet zoiets Instagram, Picasa dan wel Flickr.

De dag van de opname, zo herinner ik me nog als ware het gisteren, geselde de koperen ploert ongenadig lijf en leden; de thermometer flirtte met de veertig graden Celsius. We waren op doorreis naar Italië en hielden, geheel ter verkoeling – airco was indertijd een schaars goed, halt aan de overmaatse vijver dewelke u op de foto ontwaart. (Weet u overigens waar ik me bevond?) (*)

Enkele bedenkingen:
Mijn haar! Ravenzwart, zowaar. Dat is verdomme lang geleden. Vijfentwintig jaar, dunkt me.
Die kledijkleuren! Nochtans was ik toen nog steeds een fanatieke zwartzak en allerminst een pastellekesmens. Wat er die dag dan vestimentair is misgelopen, kan ik me niet meer voor de geest halen. Wijveninvloed, vermoed ik.
En, o ja, in mijn jonge jaren droeg ik immer mijn horloge aan de rechterarm, me daarmee – in mijn hoofd, althans – ostentatief afzettend tegen kuddegedrag.

Middels deze post draag ik de challenge van de heer Pannenkoek een warm hart toe. Al kan ik een verdere deelname niet garanderen wegens een uitermate schaars reisfotoarchief.

(*) Update:
Locatie: Montreux, meer van Genève. (Einddoel: Lago Maggiore, Italië.)

[ Foto: Menck | Twaait – scan van dia ]

  1. Eilish

    Ik ben ook met een ‘zwartzak’ getrouwd geweest, mijn jongste dochter ‘zwartzakt’ hier hele dagen rond, dus ik ben al eens blij als er wat kleur passeert wat kledij betreft.
    Mijn jeugd hangt aaneen van wat ik nu vreemde kleurcombinaties vind, je bent dus niet alleen !

    Like

  2. Rob Alberts

    Foto’s spaar ik niet en heb ik niet.
    Wel ben ik ooit voor een tv-serie gerestyled door mijn leerlingen.
    Een lief rose t-shirt kreeg ik van hen.
    Ik heb het rose skirt nog een dag op school gedragen.
    Waarna ik het heb weggeven.
    Gelukkig is de tv-serie van heel lang geleden.
    Met uitzending gemist is dit vast niet meer terug te halen.

    Ik draag nu weer gewoon alleen maar zwart!

    Vrolijke groet,

    Like

  3. Thomas Pannenkoek

    En toch, beste Menck, herken ik die gelaatstrekken als ik de dia vergelijk met de foto die je recentelijk nog hebt gepost met je edele deerne.
    Héél knap dat je hebt meegedaan, en wie weet dat er nog volgen. Een ferme poot en een schouderklop !

    Like

  4. bentenge

    Tegendraads als Menck was denk ik dat hij een alternatieve route koos en dus via Zwitserland naar Italië trok. Dit was zijn vermomming op het moment dat hij zijn pa’s zwarte centjes tegen een flinke vergoeding aan een Zwitsere bank overdroeg. Ik gok dus op Lac Léman.

    Like

  5. Billy

    een mooie invulling van die uitdaging, Menck!
    Ik kan me best voorstellen dat het niet zo vlotjes gaat om zo’n foto in te scannen en bruikbaar te maken voor internet… 😉

    Like

    • Menck

      Zulks gebeurde met een diascanner. Wel een modelletje dat zelf in elkaar diende te worden gebokst en bovendien zonder montage- noch gebruikshandleiding. ’t Was zoeken en vloeken, zeg maar.

      Like

    • Menck

      En we hebben een winnaar! Driewerf hulde. Locatie: Montreux.
      En yep, voor de liefde doet een mens al eens iets tegen zijn principes. Enfin, toch als de relatie nog pril is. 😉

      Like

  6. Brubeck

    Ach, voor alles is er een tijd om uit de kast te komen, dus ook voor roze strakke t-shirts. Niemand die je het kwalijk neemt want allemaal hebben we wel zo’n soort gêne-foto’s 🙂

    Like

  7. els

    Waarom zit iedereen toch over dat t- shirt te zeuren? ’t Is toch de inhoud ervan die telt? En die lijkt mij toch meer dan o.k. te zijn 🙂
    Voor de foto zelf merk ik een lichte invloed die me aan David Hamilton doet denken 😉

    Like

  8. Kakel

    Haha Menck, je staat er gelikt op. Voor het geval je deze uitdrukking niet kent (niet verkeerd bedoeld) dan hoef je niet te Googelen: je staat er gesoigneerd op 🙂 En wat is je korte broek kort. Heerlijke foto! De moeite van het inscannen meer dan waard!
    Lieve groet

    Like

Geef een reactie

