Nieuwjaarsbrief van mijn (b)engel

Liefste peter Menck,

In deze moderne tijden
een nieuwjaarsbrief aansnijden,
dat valt verdraaid niet mee!
Maar de beloning is hopelijk oké.

Dus doe ik maar mijn best
en doet de computer de rest.
Ik typ mijn wensen op ’t klavier
en haal ze uit de printer hier.

Zo’n nieuwjaarsbrief is cool.
Die zegt hoe ik me voel:
helemaal in, keitof en hip.
En ik heb er vijf klaar in een wip.

Maar ik moet bij de zaak blijven
en mijn beste wensen schrijven:
voor mijn fouten: druk delete!
Voor al het goede: druk repeat!
Escape! uit miserie en zorgen
en alle geluk van de wereld vanaf morgen!

Zo meteen geeft jouw kapoen
je een welgemeende zoen.
Vergeet daarbij niet, lieve peter:
25 euro is goed, 50 is beter.

Je petekind Céleste,
Brugge, 1 januari 2016.

[ Foto: Menck | Twaait ]

  1. beaunino

    Is dat gewoon bij jullie, een nieuwjaarsbrief? Zelfs mijn t9 heeft er nog nooit van gehoord en maakt er direct een ‘nieuwjaarsborrel’ van, ons wèl bekend. ;-D
    Leuk geschreven overigens, slimme meid!

    Like

  2. Eilish

    Toch leuk dat die brieven niet meer zo stijf/deftig zijn als vroeger, maar geprint vind ik toch iets minder. Straks kunnen onze jongeren helemaal niet meer schrijven.
    Mijn metekind heeft zich nog niet laten horen. Zou ik zijn verjaardag (24 jaar) overmorgen nu ook mogen vergeten ?

    Like

  3. Inge

    Schitterend, had ik dat maar kunnen doen in mijn tijd. En het valt nogal mee, die 50€! Ik ging altijd zeggen hoeveel ik van de ander gekregen had (al dan niet gelogen) om dan een hoger bedrag te krijgen 😀 slecht he…

    Like

    • Menck

      Nieuwjaarsbrieven worden alhier nog klaar en duidelijk voorgelezen, applaus achteraf incluis. Geschreven worden ze echter al een tijdje niet meer; daar zijn heden printers voor. Tja.

      Like

  4. Mrs. Brubeck

    Ha, onze Middelste is ook altijd zo gek met zijn brieven en hij is al 22… Vorig jaar maakte hij een hilarisch filmpje ipv eentje op papier…leuk dat jouw petekind er ook nog tijd insteekt 🙂

    Like

Geef een reactie

