De kamer van ooit

Nu de winter zich van zijn meer venijnige kant laat zien, vind ik de tijd om binnenshuis eens wat orde op zaken te stellen. Dat verklaart overigens de wat langere stilte op deze webstek.
Benevens het nodige papierwerk heb ik tevens mijn tanden gezet in het sinds november vorig jaar on hold geplaatste behangpapierwerk. En alzo krijgt de retrologeerkamer – eindelijk! – gestadig vorm. Het plafond is van twee nieuwe lagen verf voorzien. Hetzelfde geldt voor het raam en de deur. Ook het alhier voorgestelde vintagebehangetje kleeft ondertussen netjes aan de muur. Aan één accentmuur, that is. Want de overige wanden werden gedrapeerd met af-fabriek grijsgekleurd vliesbehang. Zulks schiet lekker op wegens rollen van een meter breed.
Aan de aanschaf van een tweedehands vintage plafondlamp, zoals oorspronkelijk overwogen, heb ik uiteindelijk verzaakt. Geen mooie modellen voorradig op zoekertjessites, belachelijk overgewaardeerde “originele” luchters uit de sixties (de sporadisch opduikende echt authentieke exemplaren waren veelal voorzien van nergens meer verkrijgbare cirkelvormige TL-lampen) en ‘mogelijks werkt alles nog’. Enfin, ik gooide ten langen leste de handdoek in de ring en heb dan maar geopteerd voor een nieuwerwets-maar-met-enige-inschikkelijkheid-retro-ogend kleinood uit de meubelgigant der kötbullar. Wél met een langlevende en energiezuinige LED-lamp, dat spreekt.
Het zware werk volgt nog: het gigantische retromeubel – niet demonteerbaar, helaas – uit de ouderlijke kelder naar hier halen én de nieuwbakken kamer binnen krijgen, allicht via het raam. Daarna komt het bed aan de beurt, maar de plaatsing daarvan zal gelukkig wél door de deur kunnen geschieden wegens alreeds netjes uit elkaar gehaald.
De kers op de taart is de ‘finishing touch’-aankleding van de kamer; altijd cool, zoiets.

Eenmaal alles achter de rug, serveer ik u de eindupdate. Kortom: to be continued, folks. Eens te meer.

[ Foto’s: Menck | Twaait ]

  1. kakel

    De lamp past uitstekend bij het behang, wat een vondst! Een dergelijk behang hadden mijn broer en ik ook toen we nog thuis woonden. Grappig om dat terug te zien. Mrs M steekt in ieder geval haar handen ook uit de mouwen. Ik ken dames niet een weekje op vakantie gaan en bij terugkomst de kamer in vol nieuw ornaat aantreffen. Zou niet mijn keuze zijn, maar ja, iedereen is anders. Het mooie van een eigen “renovatie” is dat je met een koud biertje in de hand tevreden naar het eindresultaat kan kijken!

    Like

  2. Heidi

    Mooi, mooi, mooi! Dat staat bij ons ook nog op het programma, met de schilderwerken voor mij en de vliesbehangtoestanden voor meneer. Gelukkige logétjes, die daar in Morpheus’ armen verzeild geraken!

    Like

  3. natuurlijk-rijk

    Zo dachten wij er ook over, renoveert momenteel onze slaapkamer, er zit al nieuw vliesbehang op, herschilder stoelen, geef de veranda een nieuw laagje verf, kocht een tweedehandse kast die ook nog geschuurd of geverfd moet worden en tussendoor zag ik ook nog tijd om zowat 20m2 te wilde bloemenweide om te schuppen voor een nieuw stuk prairie-tuin!!!! Druk druk druk dus!

    Like

  4. Brubeck

    Waar de winter zich al niet toe leent. Ook hier is de slaapkamer onder handen genomen en wordt nu een vrijgekomen kinderkamer omgebouwd tot state-of-the-art bureau. Trouwens, dat bolletjes behang.. dient dat om eventuele logées niet té lang te laten blijven ? 🙂

    Like

  5. Eilish

    Die plastieken deurklink, please doe daar iets aan ! Ik vermoed dat mijn deuren hier boven dezelfde zijn als bij jou (volle kern verfdeuren ?) maar de deurklinken heb ik toch ondertussen voor iets stijlvollers vervangen hoor. Tenzij dat jij vindt dat het plastiek in het retro thema past …
    Het zal me zeer benieuwen hoe jij die grote kast door het kleine raam naar binnen gaat krijgen. Succes !

    Like

    • Menck

      Dat raam is groter dan het er op de foto uitziet, maar desalniettemin zal het plaatsen van de kast enig kunst- en vliegwerk vereisen.
      En die klinken? Tja, I know. En het ergste is dat alle deuren in de woning van dergelijke “schoonheden” zijn voorzien. (En yep, ’t zijn volle kern verfdeuren.)

      Like

  6. De Fruitberg

    Ik dacht ook direct dat MadaMenck het werk had gedaan en jij de foto’s had genomen :D, niet dus blijkbaar. Hier zijn alle verf-en schilderwerken voor MadaMasj.
    Ik ben benieuwd naar ’t eindresultaat.

    Like

    • Menck

      De man bewondert de vrouw die hem doet nadenken, acht de vrouw die hem doet lachen, houdt van het meisje dat hem doet lijden, en trouwt met de vrouw die hem aanvult.

      Like

Geef een reactie

