Poepchic

“Zou die ook gewoon gaan schijten?” alludeerde mijn vader toen hij de Britse Queen stijfdeftig zag handjes schudden op tv.
“Nee pa, zij beschikt over een lakei die de kak met een fijn gouden schepje uit haar rectum lepelt.”
Mijn vader draaide zich in mijn richting, zag dat ik onbewogen naar het scherm bleef staren en schudde vervolgens zijn witgrijze hoofd. “Je leest of hoort daar toch nooit iets over”, neuzelde hij enigszins minachtend wijl hij de zapper hanteerde.

Hoe is het mogelijk, beste lezer, dat iets dat zo menselijk is en zo’n elementair deel uitmaakt van het bestaan, wordt stilgezwegen, van de baan geschoven en verbannen tot dat waarover men absoluut niet hoort te spreken eens men een zekere status heeft bereikt?
Want eenieder weet: een boer kakt wél. Een tuinier ook. Een bouwvakker kakt én laat bovendien met opzet luide scheten wijl hij naar de vrouwen fluit vanop de een of andere stelling. Zelfs een advocaat wordt al ’s aan kakken gelieerd, doch alleen dan als hij ’s zaterdagsmiddags in short zijn gazon aan het maaien is. Eens terug op kantoor wordt die visie automatisch bijgesteld. En voor u me aan de mouw trekt: ja, ze bestaan, advocaten die nog zelf hun gras maaien. Waarschijnlijk zijn het slechts de pro Deo’s der advocatuur, doch soit.

Gelukkig is er Cristina Guggeri. Zij schuwt kak niet. Zelfs niet de kak van wereldleiders. Die worden daardoor ineens een stuk menselijker voorgesteld. Rangen en standen worden vlotjes door de plee gespoeld. Doch vergis u niet, want naar verluidt schoffelen poepchique oppergezagsdragers de aambeien middels met zeep doordrenkte bolussen. Enfin, ‘k heb het ook maar van horen zeggen.

  1. TheHappyFive

    Gij hebt dit weeral prachtig neergeschreven.
    En fijn dat ge de volledige reeks op de kop hebt kunnen tikken.
    Laat me stellen dat kak des mensen is en dat wij hier beroepshalve veelvuldig met kak te maken hebben, zij het niet op dit hoog niveau. Ik vraag het mij waarlijk af, zou de kak hier meer waard zijn? Ik zou eens een offerte moeten opsturen 🙂

    Like

  2. woelmuizenier

    ‘k Heb mij al altijd (waarlijk!) afgevraagd of Kuifje nooit moest schijten. Kapitein Haddock had daar zeker geen probleem mee. Zelfs Suske en Wiske moesten hun biologische driften kunnen botvieren (buiten het bereik van Tante Sidonie weliswaar, hoewel die uiteindelijk ook moest toegeven dat Live live is). https://nastycomics.wordpress.com/
    Maar zeg nou zelf. Zouden die prominenten werkelijk hun handen vuil maken en er hun gat aan vegen?

    Like

  3. Stef Den Flater

    Toen ik de foto’s zag, dacht ik eigenlijk spontaan aan jou, Menck. Een onderwerp naar je hand dus. Al vind ik de achtergrond van die foto’s voor discussie vatbaar. Poetin zal wel in meer comfort en luxe zijn gevoeg doen dan op die foto terwijl de Dalai Lama toch een vluchteling is en blijft. 😦

    Like

    • Menck

      De fotografe is nogal tuk op creatieve fotografische vrijheid.
      En vergis je niet: doorgaans schijt Poetin, met ontbloot bovenlijf en al, in een snelstromend bergriviertje en draagt de Dalai Lama een volwassenenpamper.

      Liked by 1 persoon

  4. de biodiverse tuinier

    Toen – jaren geleden – het koninklijke koppel naar de Aalsterse carnavalstoet kwam kijken, werd er in het stadhuis een toilet volledig heringericht voor koninklijk gebruik. Je moet niet vragen hoeveel praalwagens er dat jaar met een toilet uitgedost waren …

    Like

  5. kakel

    Heerlijke humor is dit.
    Ik heb een keer een blog geschreven over Beatrix dat ze loopt te winden 🙂 Het blog vond gretig aftrek.
    Hier heb je een (heel oude) reclame van wc-papier die zegt: Koning, keizer, admiraal, Popla hebben ze allemaal.
    Die bovenste foto van de queen vind ik een toppertje. En het werd de hoogste tijd dat Poetin eens te kakken wordt gezet!

    Like

  6. Joke

    Dochterlief is heel verontwaardigd als ze ziet dat ik naar schijtende mensen zit te kijken en ik krijg (weer) serieus de levieten gelezen. Ik mag van haar niet meer spreken over mijn drie favoriete onderwerpen, zijnde thee (sinds kort een echte leut geworden), brood bakken (iedere dag loop ik te stoefen over mijn vers gebakken broodje) en stoelgang (iedere dag vers gekakt). Maar ze vindt het ondergoed van Obama best wel mooi. Ik daarentegen, vind het jammer dat zijn hand in de weg zit. Nooit gedacht dat de Dalai Lama assorti ondergoed zou dragen. Opmerkelijk dat zowat iedereen assorti is met de achtergrond van het kleine kamertje. Waar zou de Queen haar ondergoed kopen?

    Like

    • Menck

      De Queen laat haar ondergoed leveren door Harrods in Londen. Vooraf kiest ze uit hun catalogus onder de rubriek Kant & Broderie.
      De Lama heb ik persoonlijk al twee keer gespot in Sluis bij een boetiek met feeëriek roodverlichte raampjes. Enig speurwerk wees uit dat hij er een klantenkaart heeft.

      Like

Geef een reactie

