5 reasons why I smile #tag

  • Tag 5 andere bloggers om deze tag uit te voeren;
  • Maak de naam bekend van diegene waardoor je genomineerd bent in je artikel;
  • Noem 5 redenen waarom jij lacht of blij bent;
  • Kopieer deze regels en zet ze in jouw artikel;
  • Kopieer de TAG-afbeelding en plaats die in jouw artikel.

Tiny is degene die me opgezadeld heeft met bovenstaande opdrachtjes. Het is haar vergeven, want ze schijnt me toe als een fijne madam die, net als ik, geheel en al uit West-Vlaamse klei is opgetrokken. Dat laatste is, maar zo bevroedde u allicht, volstrekt overdrachtelijk. Behalve dat ze moeder is van een tienerzoon, fotografie studeert, een tof lief heeft, in de blindenbusiness werkt en een newbie is in de blogosfeer, weet ik verder niet zoveel over haar. Of wacht: ze heeft schone ogen, dat ook:

De rest fantaseer ik er dan maar, comme d’habitude, met graagte bij.
Edoch, we wijken af. Het ging over lachen en blij zijn. Degenen die me kennen, of ooit al eens het voorrecht hebben gehad me te ontmoeten, zullen het beslist nooit meer vergeten: ik lach graag en doorgaans hartelijk. Want lachen is de kortste afstand tussen mensen. Lachen ervaar ik als het niezen van de geest. Dientengevolge neemt ook humor een belangrijke plaats in in mijn bestaan. Humor is een eigenschap van het hart, zoals liefde. Er zijn mensen die niet lief kunnen hebben; waarschijnlijk zijn het dezelfde die geen humor hebben.

Vijf redenen waarom ik lach of blij ben:

  • Onlangs liepen mijn madam en ik door de immer drukke Brugse Steenstraat. Op een gegeven moment lopen we achter een stijfdeftig ouder koppel waar de bon chic, bon genre en de bon ton van afdruipen. Een wasem van dure parfum vulde onze neus. Op het ogenblik dat we bezijden het koppel arriveren met de bedoeling het voorbij te steken, laat de dame – of de heer, daar wil ik vanaf zijn – een loeier van een scheet. Ze deden beiden alsof hun neus bloedde. Dat was: tot op het moment dat ik in een deuk lag van het – luidop! – lachen en welhaast niet meer bij kwam. Situatiehumor van de platste soort: I love it;
  • Cynisme dat niet gespeend is van enige fijnzinnigheid werkt eveneens op mijn lachspieren. Alleen al om die reden vind ik onder anderen Alex Agnew een klasbak;
  • Elke situatie die neigt naar wat zo onvoorstelbaar fijn werd weergegeven in onder meer In De Gloria en Alles Kan Beter ontlokt me een gulle lach. Ook de humor die voortspruit uit de ongedwongen camaraderie tussen een Bart De Pauw en een Tom Lenaerts zorgt ervoor dat mijn aangeboren lachband wordt geactiveerd;
  • Blij ben ik dan weer met elke dag die me gegund is. No kidding. Van het moment dat ik mijn ogen opentrek en een nieuwe dag mag aanschouwen, word ik waarachtig blij. Ik denk, ben het zelfs welhaast zeker, dat ik een soortement van instant gelukkige mens ben. Een ochtendhumeur? Wasda?
  • Ik ben blij als ik mensen kan tevreden stellen of gelukkig maken. Dat kunnen klanten zijn, dat kan mijn madam zijn, dat kunnen vrienden, kennissen of familie zijn. Ik ben zo een zeldzaam specimen dat zijn eigen geluk al wel eens aan de kant zet ten faveure van andermans geluk. En soms, erg soms, kloot ik mezelf daar wel eens mee. “Je moet eens wat vaker aan jezelf denken”, oppert madam Menck dan.
    Yep, zulks is niet altijd een mes dat aan twee kanten snijdt.

Ik nomineer:

  • Elke, die naar mijn goesting véél te weinig blogt;
  • De Zandeik, die naar mijn goesting véél te weinig blogt;
  • Bart van Blijentuin, die naar mijn goesting véél te weinig blogt;
  • Pharailde van Casa Murphy, die ik stiekem een heel toffe madam vind;
  • En (meneer en/of mevrouw) Boerenerf, die ik stiekem twee toffe mensen vind.
  1. Thomas Pannenkoek

    Ik kan me in alle vijf de punten vinden, met als kers op de taart de vlotheid waarin je met je pen speelt. Meesterlijk!

    (die man in de Steenstraat was ikzelf – het stoorde me nogal dat je me daar publiekelijk te kakken zette 😦 )

    Like

  2. Bart

    Lap, probeert ne mens stillekes in winterslaap te gaan, en dan word ge wakkergeschud …. .Omdat je zo een blij mens bent, Menck, aanvaard ik je uitnodiging met de glimlach. Maar ’t zal niet voor morgen zijn… geduld is ook een mooie deugd 🙂

    Like

    • Menck

      Een winterslaap tijdens de herst is not done, beste Bart. Vandaar mijn virtuele por.
      En oké, voor morgen hoeft het niet; overmorgen is wat mij betreft ook prima, hoor.

      Like

  3. pharailde

    Ge doet me blozen Menck maar bedankt voor het compliment 🙂
    En ik neem de uitdaging met plezier aan (en zo erg eigenlijk, ik moet er zowaar even over nadenken wat me allemaal blij maakt/aan het lachen brengt). Het zal voor een dezer zijn.

    Like

  4. Billy

    ik lach ook graag, en kan de me de eerste situatie levendig inbeelden.
    Tijdens ons vriendenweekendje heb ik me ontzettend geamuseerd. Heel wat afgelachen ook. We hebben dan ook een uitstekende groep.

    Like

  5. TheHappyFive

    Menck, zoals steeds … ik hang aan je toetsenbord.

    Het verhaal doet me zelf echter even nadenken. Waarom lach ik?
    Eigenlijk is het vrij eenvoudig. Ik lach iedere ochtend omdat ik mag leven. En vooral, omdat ik mag genieten van dat leven, en dat leven bewust mag meemaken in het gezelschap van een geweldige vrouw en 3 prachtige kinderen. De rest van de dag lach ik constant, omdat ik steeds moet terugdenken aan die eerste reden. Zelfs wanneer ik (regelmatig) een onaardse vloek kan tevoorschijn toveren, dan moet ik nadien lachen met de reden waarom ik vloek.
    Eigenlijk ben ik dus een blije mens 🙂 🙂

    Like

  6. Pingback: 5 reasons why I smile #tag | BOERENERF

Geef een reactie

