Jobshot

“Waarom zeul jij toch altijd die camera mee als je gaat werken?” Mijn madam keek me lichtelijk monkelend aan. “Als je ’s avonds thuiskomt, heb je nooit iets gefotografeerd.”
“Dat, mijn lieve schat, is voor als er zich plots iets fotowaardigs zou aandienen. Het is sterker dan mezelf. Vraag het maar aan alle fotografieliefhebbers; zonder camera bij de hand voelen ze zich naakt.”
“Iets fotowaardigs? Yeah, right. Zoals wat dan? Een regenworm die plots de kop opsteekt terwijl je aan het spitten bent? Twee copulerende slakken die ineens voor je grasmaaier opduiken?” Ingehouden geproest. “Je weet evengoed als ik dat dat apparaat gewoon de hele dag in je bestelwagen blijft liggen.”
“Voortaan niet meer.”
“Hoezo?”
“Ik neem je pocketcameraatje mee. Past perfect in mijn jaszak.”
“Tot je het op een dag verliest. Of het ergens laat liggen zonder je te herinneren waar. Laat dat ding maar netjes thuis, Menck. Trouwens, was dat geen cadeautje voor mij?”
“Absoluut, maar dan moet ik toch nog altijd de eerste van de zogezegd vele foto’s zien die je ermee wilde nemen.”
Whatever.” Ze draaide zich terug richting televisietoestel en zette het volume hoger.

’s Anderendaags stapte ik in mijn bestelwagen. Toen ik mijn gordel omdeed, accentueerde hij een bultje in mijn jaszak.
Maar kijk, die dag hád ik zowaar geluk.  Eat this, madam Menck, dacht ik toen ik afdrukte. Waarna mijn fotomodel prompt de plaat poetste.

[ Foto: Menck/Twaait | aanklikbaar voor groter ]

    • Menck

      In de plas op de foto valt nog heel wat te verschalken. Maar mijn vijver is helaas ook leeggevist door deze geduchte rover. De amfibieën voelen zich nu de koning te rijk, dat dan weer wel.

      Like

  1. De Zandeik

    Heel herkenbaar. Mijn laatste cadeautje was een tablet die meneer Z overal met zich mee sleept. Maar met het fototoestel dat ik van hem kreeg heeft hij zich toch een beetje misrekent 🙂

    Like

  2. Bart

    Is het momenteel reiger poseer periode? Want ik had ook dit weekend het geluk dat in Abcoude (NL) ,waar we logeerden voor een weekendje A’dam, er een reiger meer dan een halfuur kwam poseren, samen met wat wilde eenden en waterhoenen. Ook ik was gelukkig dat ik fotokodaksken had meegenomen 🙂 Mooi beest trouwens!

    Like

    • Menck

      Een halfuur? Zoveel geluk had ik niet: na enkele tellen had het beest me in de mot en vloog het weg. Tijd genoeg om welgeteld één foto te nemen.

      Like

  3. Affodil

    Ik sleep ook al jaar en dag zo’n mini-ding mee in mijn handtas. 99 keer op 100 zonder er iets mee te kunnen doen. En laat je het één keer thuis, dan zal je altijd zien…
    Schoon beest. Schone foto.

    Like

    • Menck

      Mijn gsm laat ik al wel eens thuis, maar zonder camera trek ik er niet op uit. Mocht er voor mijn neus een Boeing neerstorten, om maar eens iets te noemen, dan zal ik alvast de eerste foto hebben. 😀

      Like

      • Affodil

        Ik heb er ooit eens aan gedacht om mijn fototoestel thuis te laten. Toen had ik zo’n smartphone. Heeft me uren plezier (NOT) gekost om die paar foto’s op mijn pc te krijgen en toen was de kwaliteit zo bedroevend dat ik gelijk van gedacht veranderde.

        Like

Geef een reactie

