Lentewinter

Als u dit leest, regent het misschien even. Het zijn, zo zeg ik u, slechts tranen van de verwaterde winter die de vroege voorjaarsvrolijkheid niet kan verkroppen.
Ik zie zowaar twee plompe padden op het tuinpad, mezen die van tak naar tak sjezen en dollen met dansende muggen. Tussen achtergebleven bruine bladeren wemelt het van de salamanders die weg willen naar het water.
De luchthartigheid van deze ludieke lente brengt de kolder in mijn kop. Kijk, krokussen! Wow, winterklokjes! En hoera, Heuchera die zonder blikken of blozen brutaal blauwe druifjes bedekt.
Middels mijn camera klik ik constant kleuren die knetteren van klein geluk.

Voorwaar een wenk richting [ PicMenck ].

  1. De Fruitberg

    “Tranen van een verwaterde winter”, mooi geschreven. Je tuin is inderdaad duidelijk aan ’t ontluiken uit de winter die geen winter was.
    Leuke krokussen, prachtige kerstrozen. Ik heb de indruk dat Chatblis toch kou heeft.
    Verder vraag ik me af wat het plantje van foto 10 is.

    Like

    • Menck

      Bij Chatblis is het jaarlijkse ruiven begonnen. Ze zal straks letterlijk hele plakkken haar verliezen en een nieuwe, veel minder dikke zomervacht aanmaken. Daardoor ziet ze er wat verfomfaaid uit.

      Het plantje op foto 10 is de Cardamine bulbifera, een typisch voorjaarsbloeiertje. In de zomer verdwijnt het compleet.

      Like

    • Menck

      Als je een gratis WP-account aanmaakt (zonder daarom een WP-blog te moeten hebben), kun je ingelogd alle blogs reclamevrij bezoeken. Zelf zie ik nergens reclame op WP-blogs.

      Like

    • Menck

      Bedankt voor het compliment! Mijn blogfrequentie ligt nochtans lager dan vroeger. (En dat zal er, wegens de drukte alhier, niet op verbeteren, vrees ik.)

      Like

Geef een reactie

