Winter Moments with Flowers

Tijdens de feestdagen halen tal van mensen het onderste uit de kan om de woning en/of de feestdis zo feeëriek mogelijk aan te kleden. Dé grote woorden hierbij zijn sfeer en gezelligheid. Een tikkeltje kitsch wordt daarbij getolereerd wegens welhaast onlosmakelijk met Kerst verbonden. Een origineel opgetuigde kerstboom, een eigenhandig vervaardigd bloemstuk en een tafelschikking die niks dan lof genereert: elk jaar opnieuw bezorgt het heel wat gedreven sfeermakers de nodige hoofdbrekens.

Misschien kan ik u wel enkele ideetjes aanreiken. Op de valreep, weliswaar. Mijn madam en ik bezochten op de eerste dag van deze maand namelijk de gerenommeerde feest- en decoratiebeurs ‘Winter Moments with Flowers’ te Brugge. Dat bloemen hierin centraal staan, zal u wel al begrepen hebben.
In een reportage van meer dan 160 (!) foto’s – ze op flickr.com plaatsen en ze vervolgens linken aan mijn blog duurde welhaast langer dan het eigenlijke bezoek aan de beurs – schotel ik u de thans heersende trends voor. Mind you: het is overdaad alom. Maar dit belet u uiteraard niet om her en der wat details met de ogen te stelen. En zulks kan geheel wettelijk op PicMenck, de fotosite van Twaait. Eens te meer: klikkerdeklik.

Bovendien deel ik u met graagte ook nog dit mee:

Feest ze, gij allen!

  1. de Fruitberg

    Wanneer ik de beelden van de bloemenbeurs bekijk, zie ik soms mooie, creatieve dingen maar ook de gedachte ‘Overdaad schaadt’ komt enkele keren naar boven. Maar ik kan me best voorstellen dat MadaMenck zich daar heeft kunnen uitleven.

    Like

    • Menck

      Overdaad, iets te veel bombarie en bijwijlen totaal niet realiseerbaar in eigen woning. Het showaspect had duidelijk voorrang op de praktische toepasbaarheid. Maar dat mag. Wie een en ander naar kleinere proporties wist te transformeren, vond hier toch een schat aan ideeën.

      Like

  2. pharailde

    Wat ik me altijd afvraag bij al die overvloedige tafeldecoratie (ook bij het bekijken van de gewone reclamefolderkes die je in de bus krijgt): waar is er in godsnaam nog plaats om je eten te zetten? Ik zie al die gourmetstellekes, en daarbij horende schotels vlees en groenten daartussen staan. Maar ik zal daarvoor wel weer te nuchter zijn zekerst.

    In ieder geval, ook voor jullie de allerbeste wensen voor een mooi 2014!

    Like

    • Menck

      Haha, ik dacht vaak net hetzelfde als jij. Maar ’t is in de eerste plaats show, vaneigens. Alles omzetten naar (minstens) schaal 1/2 was duidelijk de boodschap wilde je een en ander zelf kunnen toepassen. Of zo laten en een kasteel kopen, dat kan ook.

      Like

  3. Zem

    Het is wel een schitterende reportage geworden van die giga-hoeveelheid Kerst decoraties in dat prachtige oude Sint-Janshospitaal. Er zijn beslist mooie dingen bij.
    Maar gaandeweg dacht ik: wat zullen de heer en mevrouw Menck straks toe zijn aan iets lekkers of iets pittigs… En ja hoor….
    Menck, jij en je naasten een goede Kerst toegewenst en vooral een heel voorspoedig 2014!

    Like

    • Menck

      De setting is inderdaad uitermate genietbaar. Het was tevens de eerste keer dat ik in het oude Sint-Janshospitaal binnenstapte; de locatie wordt voornamelijk gebezigd voor privéfeesten en dure exposities.
      En ja, de hartige hap achteraf was ten zéérste welkom. 😀

      Like

    • Menck

      Ik ben er persoonlijk ook niet weg van. 😀 Doch dit blog is voor elk wat wils; er zullen altijd wel liefhebbers zijn van dergelijke kersttoestanden, denk ik dan maar.

      Like

  4. Marta

    Dank voor dit! Brugge… heeft nog steeds mijn hart gestolen. Ik studeerde op deze site, weliswaar toen nog in verloederde staat èn echt waar, nog 100 keer mooier met verwilderde rozen, een operatiekwartier met gebroken vensters…
    En ja, het zicht vanuit het Belfort is prachtig, en als de beiaard klinkt dan kan je zo wegdromen.
    Goed dat jullie even konden genieten in deze moeilijke tijd.

    Like

  5. elke

    Ook van hieruit (Brugge – hoe toevallig) de beste wensen. Dat 2014 beter mag worden dan 2013, want je hebt nu wel meer dan je deel gehad, denk ik zo. Dikke knuffel voor jullie beiden!

    Like

  6. Affodil

    Ik herinner me dat ik jaren geleden ook eens in ’t Sint-Jans naar zo’n beurs geweest ben. Dagje uit met mijn moeder die ogen te kort kwam en daarna gaan eten bij “den Indiër”, op een gezellig pleintje waar ik de naam van vergeten ben.

    Ik ga nog eens een paar keer terug op Picmenck kijken want al die afbeeldingen kort na elkaar hebben hetzelfde effect als de beurs zelf: teveel om er iets van te onthouden. In de overvloed toch al een paar bruikbare ideetjes zien voorbij flitsen. Maar of ik die een jaar lang kan onthouden? Misschien kan ik beter de foto afprinten en in mijn dozen met materiaal leggen.

    Ik kan mij heel goed amuseren met dat gefrutsel, gesteld dat ik tijd heb en geen hevige verkoudheid. Naast beestjes en het “kiekensnot” zou dit jaar ongetwijfeld de warme lijm van mijn lijmpistool rondgevlogen hebben…

    In elk geval: veel groen en ander geluk in 2014!

    Like

Geef een reactie

