Liebster Award: schau mich doch an

Van oorsprong wordt de Liebster Award, die heden weer furore maakt in de blogosfeer, geschonken aan beginnende bloggers om de persoon achter de stek beter te leren kennen. Hij schiet dus zijn doel behoorlijk voorbij door bij mij te belanden; al sedert augustus 2006 vertrouw ik mijn schrijfsels aan een weblog toe.
Maar omdat ik de laatste maanden best wel veel verse volgers op Twaait zie intekenen én omdat het kleinood me werd toegeworpen door de immer sympathieke Mevrouw Onderdeappelboom, geef ik hieronder, zoals het Liebsterding voorschrijft, 11 random feiten omtrent mezelf weg. Tevens beantwoord ik de 11 vragen die me werden voorgeschoteld en schotel ik elf nieuwe vragen voor die ik dan op mijn beurt doorgeef.
Bent u er nog?

[ 11 random feiten over Menck ]

  • Ik kijk quasi nooit tv. Voor het betere vertier maak ik daarop een uitzondering. Momenteel is dat ‘Eigen Kweek’, een luchtige leutigheid met fijne acteurs die voornamelijk het wonderschone West-Vlaamse dialect hanteren. Ook het krakkemikkige Engels is een vermakelijke bonus.
  • Ik ben dol op praktisch alles wat met de jaren 1960 te maken heeft, de muziek daargelaten. Daardoor prefereer ik, pakweg, dit model ver boven dit hedendaagse onding. Tegenwoordig vind ik heel veel dingen lelijk. Behalve de architectuur; die is er wél sterk op vooruitgegaan.
  • Ik hou van erg droge humor. Ik hou van wrange humor en bijtende scherts. Ik hou van de ‘trek eens aan mijn vinger’-humor. De rest ontlokt me niet eens een glimlach.
  • Ik ben een heel extraverte mens maar tevens een angsthaas. Een nieuwe opdrachtgever begroet ik hartelijk wijl ik mijn broek volschijt. Eenmaal de eerste ontmoeting achter de rug, valt de angst weg. Het is als met buikpijn van de zenuwen naar een examen sloffen, maar van zodra de test voorbij is, weer rustig worden.
  • Mensen die me voor het eerst ontmoeten, vinden dat ik stuurs kijk en er streng uitzie. Naderhand snappen ze niet waarom ze dat ooit gevonden hebben.
  • Ik heb me onlangs een blitse machine aangeschaft die van 0 naar 100 gaat in 1 seconde: een weegschaal. Met mijn 1.90 meter lengte ben ik volgens Flair zodoende tien kilo te zwaar. Leuk wist-je-datje hierbij: ik snoep quasi nooit. Geen koeken, chips, chocola, cake of dies meer voor mij. Zoet is zeg maar niet mijn ding. Dat geldt evenzeer voor dranken.
  • Ik leef bewust erg bescheiden. Luxe zegt me gewoon weinig. Ik koop doorgaans noodzakelijke dingen. Daarbij ben ik nooit jaloers op de luxeartikelen van iemand anders. Wel draag ik pochers, show-offs en dikkenekken geen warm hart toe. Be rich but shut up about it. Zoiets.
  • Ik heb een creatieve geest. Het liefst wil ik ontwerpen, scheppen en vormgeven. Wat ik deswege ook vaak doe, zowel hobby- als beroepsmatig.
  • Ik heb een hartgrondige hekel aan mensen die in het midden of uiterst links blijven rijden op de snelweg. Ook zij die pinkers als een optie beschouwen, verfoei ik. Verder wens ik iedereen die de snelheidslimieten schromelijk aan zijn laars lapt heel veel jeuk en te korte armpjes toe.
  • Gesteld dat ik de lotto zou winnen, dan zou ik mijn ganse doening verkopen en opnieuw bouwen. Een moderne rechttoe rechtaan passiefwoning met veel lichtinval. Voorwaarde: een veel grotere tuin dan de huidige. Maar ik zou bescheiden blijven, dat spreekt.
  • Ik heb geen i-Phone, i-Pad, i-Pod of andere aai-dingen. Ik heb wel een gsm waar ik foto’s mee kan nemen (doch zulks nooit doe) en een digitale reflexcamera waar ik niet mee kan bellen. Dat volstaat ruimschoots.

[ 11 opgelegde vragen + antwoorden ]

  • Restaurant of thuis, en waarom?
    Restaurant. Madam Menck kan niet koken.
  • Als je een stadstuintje kreeg van 20 m², wat zou je erin zetten?
    Twee bomen en een hangmat.
  • Voorjaarsbloeier of vaste plant met bloei in de zomer?
    Het laatste.
  • Heb je kinderen, en waarom?
    Neen. Mijn zaad is geen kloten waard.
  • Je wordt verplicht om met Kerst enkele mensen uit te nodigen die je nog niet kent. Wie nodig je uit?
    Eenzamen. (m/v)
  • India, Rusland, Groenland of Argentinië?
    Groenland. Ik vind Bartel Van Riet een toffe kadee.
  • Hoe belangrijk is bloggen voor je?
    Belangrijker dan afstoffen maar minder belangrijk dan mijn gat afvegen.
  • Je mag reïncarneren in het verleden. Voor welke historische periode kies je?
    The sixties. Als twintiger.
  • Favoriete boek?
    Schier alles van Jan Wolkers en Charles Bukowski.
  • Favoriete recept?
    Zeeuwse mosselen in witte wijn en met warme lookbroodjes. By far.
  • Je bent deze vragen aan het beantwoorden. Waarom eigenlijk?
    Ik had twee minuten niks omhanden.

[ 11 nieuwe vragen ]

  1. Wat was uw slechtste en uw beste beslissing ooit?

  2. Van welke beroemdheid greep de dood u het meest aan en waarom?

  3. Op welk terrein heeft volgens u de andere sekse het gemakkelijker?

  4. Als u vandaag ineens alles zou durven, wat zou u dan als eerste doen?

  5. Welk lied zou u willen geschreven hebben en waarom?

  6. Wordt u met het ouder worden optimistischer of pessimistischer? Licht wat toe.

  7. Van wie zou u een toegestoken hand weigeren?

  8. Wat hoort u graag zeggen tijdens het vrijen?

  9. Wat is volgens u het meest onderschatte beroep?

  10. Wat was uw hoofdbetrachting toen u begon te bloggen?

  11. Wat kan u in mensen vreselijk ergeren?

Wie durft?

  1. Thomas Pannenkoek

    Ik blog nog niet zo lang op WordPress, maar in een vaag verleden deed ik dit wel iets langer op Skynetblogs. Ben hervallen dan, als het ware. Kom hier wel eens op bezoek, maar het is de eerste keer dat ik de ‘echte’ Menck leer kennen.
    Men schoof mij twee keer die ‘award’ toe. Leuk initiatief eigenlijk, zeker om geen mensen aan te duiden maar liefhebbers de handschoen aan te reiken, maar deze keer pas ik :).

    Like

    • Menck

      Veel bloggers ervaren het veeleer als een vloek dan als een zegen om een dergelijkje vragenlijst aangereikt te krijgen. U zult dra merken dat niemand mijn vragen zal oppikken.

      Like

  2. Eilish

    Ik herken me in een paar van je random feiten. Van niemand jaloers zijn, niet tegen rijkdometaleerders kunnen, opnieuw willen bouwen en dan totaal anders, en dat stuurs kijken. Ooit zei een klein manneke aan school dat ik wel erg vies (is niet vuil hier, maar ernstig, stuurs) keek. Toen ik daarmee uitbundig moest lachen wist het kind niet wat het eraan had 🙂
    Die nieuwe vragen : ik zou bijna weer beginnen bloggen, misschien eens overwegen !

    Like

  3. Joke

    Hé, ik had je (jonge en kleine) zusje kunnen zijn, alleen zijn mijn vingers verre van groen. (nochtans werd het wel met de paplepel ingegoten, maar blijkbaar lustte ik die niet). Verder voel ik me best wel eens eenzaam nu en dan… jammer genoeg niet met kerstmis

    Like

    • Menck

      Blijven plakken? Zoals in: ‘tegen de vangrail’? :mrgreen:

      Ach, zolang dat linkshouden maar in Engeland gebeurt, heb ik daar niet het minste bezwaar tegen.

      Like

  4. Pingback: Liebster Award | Nachtbraker

Geef een reactie

