Scampo d’oro

“Herinner je je nog die zaterdag dat ik met Helena ben gaan eten?”
“Ja. In Brugge, niet?”
“Klopt. Wel, ik kreeg er toen zeven.”
“Zé-ven?”
“Ja, exact zeven. En daar moest ik vijftien euro voor ophoesten.”
“Qué?”
“Echt.”
“Ik ben nu een klein fortuin aan het binnenspelen, met andere woorden.”
“Toch niet. Maar op restaurant zou dat beslist wél het geval zijn.”
“Worden die dingen daar dan eerst in goud gedrenkt of zo?”
“Misschien worden ze ’s nachts wel stuk voor stuk door de chef-kok opgedoken. Wedden dat hij in zijn keuken een duikerspak heeft hangen?”
We proestten.
Maar we hadden er evenwel geen verklaring voor.

Snel dit lekkers op uw bord? Poepsimpel:
Bord | bedje van veldsla | appel- en/of mangopartjes | warme scampi | overgieten met notenolie
Wedden dat u hiermee uw nieuw lievelingsgerecht zal hebben gevonden?

[ Foto: Menck | aanklikbaar voor groter ]

  1. De Fruitberg

    Dat zijn wel héél erg veel scampi’s op jouw bord. Zelf mijd ik die beestjes als de pest: sinds ik 10 jaar geleden een Salmonella-vergiftiging opliep door scampi’s, zijn ze een zéér effectief laxeermiddel geworden voor mij.

    Like

    • Menck

      Mijn madam en ik eten niet zo vaak scampi. Maar als we er eten, wordt er meteen stevig ingevlogen. Ik zou een dergelijk maal ook wel vaker lusten, maar ik vrees dat het dan zou worden gereduceerd tot alledaagse kost. Zulks zou ik bijzonder jammer vinden.

      Like

    • Menck

      Wanneer komt er een betaalbare ‘à volonté’-formule, zoals bij mosselen? (Die vroeger ook exclusief – lees: pokkeduur – waren, naar verluidt.)

      Like

  2. elke

    Ik eet dat nooit op restaurant om die reden. Als ze bij pasta of een goed gevuld slaatje zijn, dan soms wel. Maar jij hebt er hier wel heel veel, dat krijg ik dan weer niet op 😉

    Like

  3. Hilde

    mmmmmm, ben dol op garnaaltjes én ook op scampsi. dit poepsimpel gerechtje zal ik zeker en vast eens klaarmaken. lijkt me ook een heerlijk voorgerecht voor als je eters ontvangt!!!

    Like

  4. Joke

    Ben ook zot van scampi. Jammer dat het zo ongezond is. Toch de goedkope variant die ik gewoonlijk koop. Ik vraag me altijd af of de scampi die in een restaurant opgediend worden wel de wild (lees: vrij van antiobiotica e.d) zijn. In dat geval is de dure prijs misschien niet onterecht. Of ben ik nu naïef?

    Like

    • Menck

      Mocht dat in elk restaurant het geval zijn, dan zou de prijs al iets meer te rechtvaardigen vallen. Maar het is een publiek geheim dat tal van resto’s die waar gewoon af-supermarkt kopen, vaak met een korting bovenop. Ik hou het erop dat de kleintjes de groten volgen in hun prijsstellingen. Zij dure scampi, dan wij ook. Zoiets. Kunstmatig de prijs hoog houden: is ons kleine land daar niet groot in?

      Like

Geef een reactie

