Onalledaags

Ooit was ze er:

Maar sinds vanmiddag is ze er geweest:

De torenspits gaf als eerste de geest. Best wel heftig beeldmateriaal:

[ Via ]

  1. elke

    Eén keer om de zoveel tijd gaat een kerk in vlammen op. Dat gebeurt nu minder dan vroeger, maar toch: zonde van het erfgoed. Maar dat zou ik evengoed van ander erfgoed zeggen (er is nog meer zeer uitzonderlijk erfgoed dat lustig afgebroken wordt zonder dat er haan naar kraait trouwens. Blankenberge heeft in het verleden meer dan zijn best gedaan om boven ’s lands gemiddelde uit te raken)

    Like

    • Menck

      Zo dacht ik er ook over: zonde van het erfgoed. En een kerk is bovendien uitgesproken uitzichtbepalend. Het gezicht van Westkapelle is zijn neus kwijt, zeg maar.
      Enfin, hebben ze meteen weer plaats om er steriele flats neer te poten…

      Like

  2. cin

    Verdorie, dat ik dat via jouw blog moet vernemen. Ik ben er gedoopt, heb er mijn eerste communie gedaan en uren naar het plafond gestaard.
    En dan jaren na datum, als gluurster van tuinblogs die zich een serieuze tuin heeft aangeschaft ergens tussen Zinnik en Bergen, zie ik dat bekend beeld. Nooit gedacht dat zoiets mijn eerste reactie op een blog zou uitlokken.

    Trouwens als verlate reactie op uw bericht van gisteren… ik apprecieer uw zieleroerselen en heb al een paar van uw tuinideetjes gepikt

    Like

    • Menck

      Mijn tuinideetjes staan er onder meer om naar hartenlust te pikken. 😉
      Welkom, Cin. Of beter: welkom als reageerder. Altijd fijn om een nieuwe “stem” te horen.
      Tussen Zinnik en Bergen? Je bent het niet bepaald dichtbij gaan zoeken. 😀
      Foto’s van je tuin mag je me overigens altijd mailen. Fijn om eens in andermans lochting te kunnen binnenkijken.

      Like

  3. Eilish

    Je titel : een geluk !
    Toch respect voor die brandweermannen, als je zag hoe dicht die op die ladderwagen stonden als de toren instortte, ze mogen hun job hebben hoor !
    Inderdaad spijtig voor het erfgoed dat op deze manier weer verloren gaat, en die 5 man en een paardekop die nog ter kerke gaan zullen een ander zondags adres moeten gaan zoeken …

    Like

    • Menck

      Die brandweermannen mogen, afgaand op de beelden, echt wel van geluk spreken. Voor hetzelfde geld kwam de brandende torenspits hun richting uit.
      Minder geluk voor de dakwerkers die deze namiddag herstelwerkzaamheden aan de toren aan het uitvoeren waren. De brand wordt aan hun activiteiten gelinkt. Ik zou thans echt niet graag in hun schoenen staan.

      Like

  4. De Fruitberg

    Bekijk het positief. Zo’n uitgebrande ruïne van een kerk is ook een mooi monument 😉
    Zo’n groot gebouw dat in vuur en vlam staat is best wel indrukkend denk ik… (zeker jouw laatste foto)

    Like

  5. Linda

    zonde…. ben wel bekend in die omgeving, Die dakwerkers zullen ‘m wel knijpen inderdaad maar dat een waarschijnlijk ongelukje zo uit de hand heeft kunnen lopen….

    Like

    • Menck

      U bent bekend ginder? Hola, zowaar een plaatselijke BV op mijn blog! 😉
      Die dakwerkers zitten ongetwijfeld in zak en as en hopen vurig kerkelijke gratie te krijgen. Hopelijk kunnen ze hun job uit de brand slepen. Ik vrees ervoor, want wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten, zei mijn grootmoeder zaliger immer.

      Like

  6. zapnimf

    ’t Is precies den tijd. Gisteren kwam er iemand te laat op een etentje omdat hun kerk brandde.
    Ik had al lang in mijn broek gepist in dat bakje met de twee brandweerlui.

    Like

Geef een reactie

