Uw voorkeur bij een trio

Onderstaande foto’s – enfin, foto’s: eigenlijk drie identieke kopijen, slechts in grootte verschillend –  maakte ik vlak voor De Grote Sneeuwval begon. Een overwegend blauwe lucht en daarmee gaaf contrasterende hazelaarkatjes die zó op mijn camera lijken te regenen: een soortement idyllisch wintertafereeltje, zeg maar.
Het is ‘m in dit log echter, en dat bevroedde u wellicht al, enkel om het fotoformaat te doen. En daar hoort een vraag bij:

Welke (1, 2 of 3) is de grootste foto die u in zijn totaliteit kunt zien zonder de horizontale schuifbalk te gebruiken?

Destijds koos ik voor het huidige WordPressthema – Chunk – omwille van de sobere uitstraling, de prima leesbare ‘zwart op wit’-tekst én de mogelijkheid om af te wijken van het gangbare fotoformaat, zijnde 500 pixels breed. En dat laatste pas ik dan ook toe, want de foto’s die ik doorgaans op Twaait pleur, zijn sowieso iets groter dan courant: 640 pixels. Voor meer details maak ik ze bovendien aanklikbaar.
Dit blogthema laat echter nóg grotere foto’s toe. Zonder te hoeven klikken, that is. Prenten met een formaat van 800 of 1024 pixels breed zijn perfect haalbaar. En bij wie over een gigascherm met dito resolutie beschikt, zou dat formaat zelfs nog overschreden kunnen worden. Doch zulks lijkt me onzinnig.

Zodoende vindt u hieronder drie formaten: 640, 800 en 1024 pixels. En een herhaling van mijn vraag: welke van deze drie is de grootste foto die u in zijn totaliteit kunt zien zonder uw pijltjestoetsen dan wel horizontale schuifbalk te beroeren: 1, 2 of 3? En wordt daarmee de lay-out esthetisch niet schromelijk verneukt?
In mijn geval – breedbeeld met schermgrootte 24 inch, resolutie: 1920 x 1080 – zijn ze alle drie volledig zichtbaar. Maar ik zal in de toekomst uiteraard slechts de grootste gemene deler mijner lezers toepassen.

Benieuwd naar uw bevindingen!

Foto 1:

Foto 2:

Foto 3:

Update:
@ Allen
Van harte bedankt voor uw meningen en uw bevindingen. Het is ondertussen zo klaar als pompwater dat u de vertrouwde strategie prefereert, temeer daar deze bij elke schermgrootte en -resolutie probleemloos wordt weergegeven.
Tevens werd de verneukte lay-out van dit blog, ontstaan bij het plaatsen van grotere foto’s, niet erg op prijs gesteld. De ingeslagen weg wordt, kortom, verder bewandeld. Hou uw muis in de aanslag, folks!

[ Foto: Menck ]

  1. ariadnesdraad

    Bij mij foto 1. Gelukkig is dat degene die ook het best aansluit bij de tekstuitlijning. Maar ik vind het hoffelijk, Menck, dat je foto’s aanklikbaar zijn voor groter. Attent voor mensen met oogproblemen. Je thema is trouwens ook prima – ook in dit kader …

    Like

  2. Affodil

    Dit wordt saai: ook bij mij is foto 3 wat ruim bemeten. Maar qua layout past foto 1 het beste bij de tekst. Indien aanklikbaar kan die toch nog schermgroot om de details te bekijken.

    Like

  3. Menck

    @ Allen
    Van harte bedankt voor uw meningen en uw bevindingen. Het is ondertussen zo klaar als pompwater dat u de vertrouwde strategie prefereert, temeer daar deze bij elke schermgrootte en -resolutie probleemloos wordt weergegeven.
    Tevens werd de verneukte lay-out van dit blog, ontstaan bij het plaatsen van grotere foto’s, niet erg op prijs gesteld. De ingeslagen weg wordt, kortom, verder bewandeld. Hou uw muis in de aanslag, folks!

    Like

  4. Zem

    Zem komt als spuit 11 ook nog even vertellen dat ze niet hoeft te scrollen op het scherm van 55 cm breedte, maar dat dat kale stuk ter linkerzijde inderdaad de blogcompositie aantast…

    Like

Geef een reactie

