Winter in wording [ + update ]

De licht neerslachtige nacht baarde een maagdelijk witte zon-dag, wiens winterse deken weifelend werd weggewist en, dikke druppels wenend, weldra tot water verwerd.

De koude avond kondigde zich kunstzinnig kleurrijk aan: een restant romantisch rood boog zich breekbaar onder een basaltblauwe ballast. Het buitenissige blauw van een kruisigende kou op komst.

Ik dis een warme wollen onderbroek uit het dressoir
en leg ze voor morgen klaar.

[ Foto’s: Menck | aanklikbaar voor groter ]

UPDATE – nachtfoto’s:

[ 15 januari, 00:12 u ]

  1. supermasj

    Hier ligt minder sneeuw, maar is het ook koud. Ik zie weer voorbij dat stukje tuin gestruind bent 😉 Als ik de weersverwachting zo zie, gaat het een hele week dag en nacht vriezen, en heel volgende week nog nachtvorst.
    Morgen toch nog enkele planten een warme wollen onderbroek aandoen

    Like

    • Menck

      Ik woon ook aan de kust. De Belgische, weliswaar. 😉
      Ondertussen is het sneeuwpak al veel dikker geworden; ’t is hier op dit moment volop aan het sneeuwen.

      Like

  2. onderdeappelboom

    We willen wel wat winter met een meedogenloos mijmerende medemens Menck die alle alliteraties aanzet maar zo toch schandalig schone schrijfsels schept. (o, en een schonen hof ook natuurlijk :-))

    Like

    • Menck

      Dankjewel!
      Enne… hou jullie maar klaar. Aan de kust is het pak sneeuw op dit eigenste moment bijna 10 cm dik én gestaag aanzwellend. De sneeuwzone trekt van west naar oost over ons land. Straks ook in Limburg, dus.

      Like

      • Stef den Flater

        Ik heb het ook gemerkt dus vrees ik dat ik morgen niet vroeg op mijn werk zal aankomen. Hopelijk begint men de sneeuw op de weg toch op tijd te ruimen want het dreigt toch een moeilijke dag te worden voor wie onderweg moet.

        Like

  3. margogogo

    En dan durven mensen mij nog vragen waarom ik zo enorm van de winter houd! Hiervoor! Voor deze prachtige sfeerbeelden van een echte winter zoals ik hem gaarne heb. Binnen heel erg kort hebben wij ook een huis en een tuin waarop en waarin de sneeuw zo mooi zal liggen prijken. Magnifieke foto’s van een magnifieke weersomstandigheid, Menck!

    Like

Geef een reactie

