Polychroom badderen

“Ik zou wat meer kleur in de badkamer willen,” opperde madam Menck nadat ze gisteren de deur en het raam van onze badderruimte in het wit had geschilderd.
“Dat is er aan te zien,” monkelde ik onverholen.
“Op de múren, bedoel ik.” Ze zuchtte gespeeld. “Enfin, toch op deze muur. Hij is zo kaal. Zo koel ook.” Ze wreef met haar vlakke hand op de faiencemuur tegenover het bad.
“Ik ga niet weer aan de slag met die verdomde tweecomponentenprimer,” verwees ik naar mijn recente schilderwerk in de keuken.
“Een kleuraccent zou al voldoende zijn. Een grote moderne fotolijst of zo. Wat denk je?” Ze blikte me hoopvol aan.
“Vergeet het. Door de damp van het douchen of een bad nemen, zal die ingekaderde poster binnen de kortste keren tot een gerimpeld vodje worden gereduceerd. Mooi is anders.”
“Heb jij dan een beter idee? Zoveel opties zijn er niet, hoor.” In haar repliek klonk verontwaardiging door.
“Ik denk het wel. Je wil kleur, niet? Meer vrolijkheid en zo?”
“Eh, ja.”
“Your wish is my command, ma’am!” Ik klikte mijn hielen tegen elkaar en salueerde theatraal. Ze moest zowaar grinniken.

Kijk, beste lezer, dit is onze badkamer. Of althans een stukje ervan. Links buiten de foto bevinden zich het bad, de douche en een linnenkast; rechts loopt de dubbele lavabo verder. Het is niet bepaald een ruimte die imponeert door haar buitenproportionele afmetingen, maar wel door de praktische bruikbaarheid ervan.
Doch dit geheel terzijde. Het gaat ‘m meer bepaald over de kale muur waar de helft van mijn bed op doelde. En die ziet u hier:

Nog diezelfde namiddag toog ik naar een bekende doe-het-zelfzaak in de buurt. Mocht u straks geïnspireerd raken door mijn bescheiden kunst- en vliegwerk: met meer dan 120 vestigingen in het land, treft u er zeker ook eentje in uw nabijheid.
Voor minder dan 25 euro – daar koop je beslist geen moderne fotolijst mee! – schafte ik me onderstaande grote lap stickers aan.

Eenmaal terug thuis diepte ik meteen mijn kleuterschoolopleiding op. Ik was nogal een aandachtige uk in de scheppende knutsellessen van juffrouw Greta, en dat kwam me nu wederom goed van pas. Want het enige dat benodigd was bij het opvrolijken van de saaie badkamermuur was, naast uiteraard het vel stickers, een stevige dosis creativiteit.
Ik ontvette de muur en liet hem vervolgens een behoorlijk lange poos drogen. Daarna botvierde ik er mijn lusten op met deze polychrome cirkelexplosie als eindresultaat:

Kleurloos badderen is voortaan niet langer aan ons besteed, zeg ik u. Bath bubbles, anyone?

Deze stickers zijn spatwater- en dampbestendig.
Ze kleven op elke egale, gladde ondergrond.
De stickers zijn makkelijk verwijderbaar achteraf.
Het te bekleven oppervlak dient vooraf grondig te worden ontvet.
Er is keuze uit talloze ont- en onderwerpen.

[ Foto’s: Menck ]

  1. supermasj

    Volgens mij voldoet het geleverde werk aan het lastenboek van de opdrachtgever. Ik hoop dan ook dat Madame Menck tevreden is?
    Trouwens origineel, en het breekt de grotte witte effen muur.

    Like

    • Menck

      Behangpapier op faiences plakken, is niet echt een lumineus idee, me dunkt. 😀
      Zondag heb ik effectief bolletjes gekleurd, maar de creativiteit was helaas ver zoek.

      Like

  2. margogogo

    Ik herhaal bij deze alle bovenstaande reacties. Een ideetje voor later, als ik groot ben, en samen met mijn lief ga samenwonen. Wat al eens heel rap zou kunnen gebeuren, bytheway, doch dit geheel terzijde

    Like

  3. Zem

    De behoefte aan kleur: ik bespeur dat ook bij mijzelf. Niet alles meer zo wit.
    Je hebt een hele speelse oplossing gekozen en Madame Menck zal wel heel tevreden zijn!

    Like

Geef een reactie

